Vårdhjälpen
Rådgivning, tidsbokning och av-/ombokning 
Via telefon, videomöte eller Mina Vårdkontakter.

Tel 018 611 08 00

Rådgivning och tidbokning (Tonval  6)
Telefonmottagningen för rådgivning och tidbokning är öppen 07.30-17.00 alla helgfria vardagar.

När du ringer till oss erbjuds du en uppringningstid då en av våra sköterskor ringer tillbaka till dig.

Inga samtal bokas till nästa dag. När det är fullt så är det fullt. Du får besked om att du kan ringa nästa dag i det fall att telefonkön redan är full för dagen. 

Övriga tonval (Gyn, fysioterapi, BVC och barnmorska) är öppna för inringning dygnet runt. Vi återkommer så snart vi kan, ofta samma dag. 

Om ditt ärende inte är brådskande:
Kontakta oss i första hand via telefon, och om vi inte har öppet kan du kontakta oss via e-tjänsten 1177.se.

På 1177 återkommer vi till dig så snart vi hinner. Vid hög belastning kan det dock dröja upp till en vecka.

Observera att vi inte tar emot patientärenden som tidbokning, förfrågningar om din hälsa eller övriga vårdrelaterande ärenden via e-post. 

Vid akuta ärenden, allvarlig skada eller sjukdom:
Ring 112, åk till Akademiska sjukhusets akutmottagningar eller till Närakuten. 

Vårdhjälpen 
 På Vårdhjälpen sitter flera erfarna sjuksköterskor som i team tar hand om ärenden i telefon och som kommer från Mina Vårdkontakter på 1177.

Sköterskorna gör en bedömning i telefon och hjälper dig att boka tid eller rådger dig var du ska vända dig för att få hjälp på bästa sätt. 

Sköterskorna på Vårdhjälpen samverkar med övriga vårdgivare på vårdcentralen.
 

Välkommen till Ekeby Hälsocenter